Wednesday 4 July 2012

Okosh Bokosh Pr'ne Kokosh



Prije nego sto je ujac rasprodao imanje jer mu se nije dalo okopavat zemlju, moja baba je imala svega. Njive sa psenicom i kukuruzom, njive s povrcem, njive s krumpirima, mali sumarak i blago.
Blago se sastojalo od konja, krava, teladi, prasadi iliti gudina te kokosiju.

Kokosi su bile najbolje. Imale su svoju malu smrdljivu kucicu kokosinjac, imale su pijetla koji ih je sve (valjda) zadovoljavao, nesle su jaja i ceprkale kokodakajuci oko kuce kad bi ih baba pustila van.
Mislim da su bile sretne.
Osim kad bi baba unisla da kojoj od njih zakrene vratom zbog rucka.

Iz nekog nepoznatog razloga, meni je nesto najbolje ikad bilo boravit u kokosinjcu. S kokosima. I jednim pijetlom.
Uvukla bi se unutra, zatvorila vrata za sobom i...stajala.
Kokosi bi unezvjereno pocele kokodakat i mahat krilima te se micat s precke na precku. A unutra je bilo toplo i smrdilo na kokosi i kokosiji drek.

Jos veci dernek od samog boravka u kokosinjcu je bio jutarnji obred skupljanja jaja.
Brat i ja smo se znali potuc oko toga tko ce ic po jaja. Hoce on, hocu ja. A baba je pustala samo po jedno "dite" u kokosinjac. "Da se kokosi ne uplase".

Ne znam doduse koliko se kokosi ne bi uplasile kad bi im dosla ja i prvo ih rastjerala da vidim koliko jaja ima i onda uzela ta ista jaja (a njihovu buducu i nikad sudjenu djecu) ne bi li mi baba napravila kajganu. Ili ustipke. Posebni gust je bio ako je kokos tek nesla jaje. Ja bi onda malo proboravila u kokosinjcu cupkajuci s noge na nogu i cekala. Cim bi ocijenila da je kokos gotova s nesenjem jaja, grubo bi je uhvatila dok je kokos kokodakala i pokusavala kljucnut moju ruku te uzela jos toplo od kokosije guzice jaje.
Topla jaja su nesto nevidjeno, ljuska im je jos podatna pa je moguce otisnut prst ili dva na jaje i malo ga oblikovat. Da ne govorim o tome kako vrlo cesto takvo jaje zna imat komad kokosijeg govanca na sebi.

Ja i dan danas u supermarketu provjerim da li jaje ima kakvo pero ili mrlju na sebi.
Iako znam da promocurni trgovci vjerojatno industrijski nalijepe to pero ne bi li kupci dobili osjecaj autenticnog jajeta snesenog od autenticne kokosi na selu te potom debelo naplate "seoski" ugodjaj, ja uvijek kupim jaje s perom...ili mrljom.
Onda zamislim da je mrlja kokosije govno i dodje mi toplo oko srca.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...