Saturday 7 July 2012

Indija-Svasta Nesto



Promeskoljila sam se na krevetu: "Tri ujutro. A ja budna. Jebem ti jet-lag.", pomislila sam gorko i pogledala Kravu Ljepote koja je spavala snom pravednika.
Lezala sam tako i vrtila se do pet ujutro kad su vani u dzungli pocele cvrkutat ptice, pjevci i ostala zivina.
"Ha! Jos tri ure i mogu se dignut!"

Za ravno tri ure, Krava Ljepote rastegla se na svom krevetu i rekla: "Dobro jutro. Ajmo na plazu."
"A ajmo": rekoh ja naglas, a u sebi pomislih: "Ja sam za plazu bila spremna od tri ujutro, o da."

Plaza je vrvila prodavacima svega i svacega, turistima zapadnjacima te turistima Indijcima (muskim) koji su obuceni u najugladjenije odore setali gore, dolje te oci pasli na evropskim turistkinjama u bikinijima.
Tu i tamo bi poneki dosao do nas (ili do koje druge turistkinje) i najkicenijim engleskim pitao: "Izvinite sto vas ometam, mlade dame, al da li bi vas mozda slucajno ikako mogao ovjekovjecit u svoj vasoj ljepoti mojim foto-aparatom?" na sto bi mi neugladjeno i nekiceno rekle: "Ne meres."

Nakon sto bi otpratili indijskog voajera, nacrtala bi se prodavacica saronga i ostalih dzidza.
"Dobar dan mlade dame, moje ime je Debbie (???), mogu li vas zainteresirat za ovaj rucno radjeni sarong?", rekla bi Debbie i izvukla sareni stopostotno-poliesterski sarong.
"Ne meres.", rekle bi opet nas dvi i nastavile buljit u more.
"I kako to da ti je ime Debbie?", nastavila bi dalje ja.
"Erm...pa nije Debbie nego Devi, al Debbie stranci lakse izgovore.", rekla bi potom "Debbie" i izvukla "srebro".
"Biste li kupili prsten od cistog srebra?"
"Ne bi. To nije srebro nego metal."
"Erm...50% srebra, a 50% metala", ne bi se dala "Debbie".
"Hmmmm...a kolko oces za to?"
"3000 rupija"
"Da ne bi", rekle bi nas dvi i nastavile buljit u daljinu.
"Kakvo vam je to cjenkanje?", vrisnula bi zatim "Debbie", "3000 rupija nije prava cijena. Samo prva. Onda vi kazete 1500, pa ja kazem 2500, pa vi 2000 i tako dalje. Tako se cjenka.", poducila bi nas cjenkanju "Debbie".
"Al mi nismo zainteresirane za nepravo srebro.", rekle bi u unisonu mi.
"Hmpf", rekla bi "Debbie" i demonstrativno otisla.

Potom bi dosao "Jack" (pravo ime Ravi) i probao nam prodat suncane naocale: "Dior, Gucci, Dolce&Gabbana", rekao bi on.
"Ja vec imam Dior", rekla bi ja i pokazala na nos.
"Hmmmpf, a od kojeg si to prodavaca kupila. Ja cu ti dat bolju cijenu.", rekao bi "Jack".
"Selfridges", rekla bi ja, a Krava bi zahihotala.
"Kolko imas godina, Jack?"
"18"
"Jesil ozenjen?"
"Jesam."
"Pa kud prije, Jack?", upitala bi Krava.
"Ne ozenis li se prije 20te, ljudi misle da si lud.", rekao bi "Jack", a nas dvije bi napravile mentalni podsjetnik da ne objavljujemo nase zenidbeno stanje nikom.
Ipak, Jacku bi rekli: "U nasoj zemlji se ljudi udaju poslije trideste....uglavnom."
Na to bi nas Jack pogledao sazalno i rekao: "Poslije tridesete prestaje zivot", a nas dvije bi napravile jos jedan mentalni podsjetnik da nikom ni u kojem slucaju ne odamo nase godine.

Osim prodavaca i turista, plaza je obilovala i kravama.
Hladile bi se kraj vode i tu i tamo prisle kojem turistu da vide sta radimo.
Jednoj kravi se omilila Krava Ljepote (prepoznala valjda rod) te joj je prisla i polizala nogu. Onako...cijelom duzinom, kravljim jezikom.
Krava Ljepote nije reagirala.
"Kakav je bio liz?", upitala sam ja.
"Eeeek...onako."
"Pa sta ne odes u more i ne saperes nogu, a?"
"Joj, da, stvarno."

Dok je ona prala nogu, meni je dosla jos jedna prodavacica: "Os kupit....?"
"Necu.", sasjekla sam je u korijenu.
Prodavacica se nije dala omest, nego je nabacila pricicu. Opcenito sam primjetila da to rade svi. Kad nes kupit, oni spreme stvari i nabace casku. Dosadno im valjda, sta li.
"Imas li muza?"
"Erm...imam.", slagala sam sjetivsi se onog sto je reko "Jack".
"A ona?", pokazala bi prodavacica na Kravu Ljepote sto je ko sirena izranjala iz valova.
"Ima."
"Aha. Nego, bas ste lijepe i bijele.", rekla je prodavacica s divljenjem.
"Molim, kako to mislis bijele?", zgnjusala sam se ja i odlucila vise ne koristit faktor 30.
"Pa bijele. To je lijepo."
Sjetila sam se potom da je bit bijel na cijeni u Indiji i da nam prodavacica nije uputila kletvu nego kompliment.
Potom sam se dosjetila i rekla: "Njezin muz je crn." i pogled uputila ka Kravi Ljepote koja se susila na pijesku.
"Kako to mislis CRN?"
"Pa crn. Crnac."
"Mislis...SMEDJ? Ko ja?"
"Ne. Crn."
"Hmmmm....", i dalje joj nije bilo jasno pa je otisla.


Nakon nje, lezaljkama se priblizo iznajmljivac lezaljki i donositelj ica i pica.
"Ocete li popit sta?"
"Lassi od ananasa, komada dva", rekla je Krava koja se u medjuvremenu vratila od sapiranja kravljeg liza.
"Ja bi tebe zenio. Ili tebe. Svejedno.", rekao je na to iz neba pa u rebra iznajmljivac i jos dodao (u slucaju da se snebivamo ozenit Hindue): "Ja sam krscanin. Imam kucu na moru i biznis. Hocu evropsku djecu."
Alarmirano sam pogledala prvo Kravu Ljepote, a potom njega.
"Issa ti, ovaj se ne sali", pomislila sam te ga odlucila poducit stvarima.
"Nudera amo....", pocela sam: "Ja te necu zenit, a nece ni ona, al cu te poducit. I zapamti ovo....."
Iznajmljivac je kimnuo glavom.
"Kao prvo, ne meres ti odma iz neba pa u rebra nudit brak. Prvo se moras malo upoznat...pa malo caskat....pa opet malo caskat....onda pitas zenu da izidjete van. Na veceru primjerice. Kad ona kaze da, ako kaze da....onda se fino pojavis ugladjen i uredan u njenom hotelu te je izvedes na veceru u mondeni restoran. Autom. A ne biciklom. Ili pjesice. Onda tako jos par puta. Onda se morate ljubit. Pa i ostalo. I tek onda mozes prosit, zenit i pravit djecu. Koja ti, uzgred budi receno, nece bit evropska, nego poluevropska. Jesil razumio?"
"Jesam.", rekao je iznajmljivac lezaljki i donositelj ica i pica i otisao po lassi od ananasa, komada dva.
Krava Ljepote je samo rekla: "Ovo je najbizarnija konverzacija koju sam ikad u zivotu cula."

U daljini su se Indijke kupale u sarijima, a indijski muskarci su se i dalje setkali gore-dolje i drzali za ruke.
"Nu, zasto se ovi drze za ruke? Jesul gejpederi?", upitala sam prvu prodavacicu indijskih dzindzuva sto je naisla.
Ona se snebivala: "Neeee! Oni su prijatelji pa se drze za ruke. To je obicaj."
"Aha."
"A di si naucila engleski? U skoli?", pitala sam ja dalje.
"Ne. Na plazi. Svi smo mi naucili na plazi. S turistima.", rekla je ona na tecnom engleskom.
"Hmmm...jebateled, koja zemlja. Svi pricaju tecno dva il tri jezika, a niko u skolu nije iso.", pomislih ja.
"A zasto se one zene kupaju u sarijima?", nastavih.
"Mi Indijke se ne kupamo u bikinijima. To je samo za turiste. Nego, os kupit stogod?"

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...