Saturday 7 July 2012

Crtice Iz Hrvatske-Prsut



"Danas je Gospin Zezelj. A sutra Velika Gospa. To je religiozni praznik. Ne mrsi se.", obrecnula sam se na Brusa, al kasno. On je vec zvakao 50tu fetu prsuta.
Baba te svako od mojih mnogobrojnih tetaka, ujceva i rodjaka na stol su mu iznijeli 10 kila prsuta (domaceg, iz konobe), 10 kila sira, domacih pomidora, krumpira, pastrva iz Cetine te voca direkt sa grane iz vocnjaka isprid kuce.
"EAT! DRNK! MORE!", derali su se u unisonu na potrganom engleskom nutkajuci ga sve zamamnijim poslasticama.
Slijedili su odlasci u konobu gdje bi ga po tri ure upucivali u tajne spremanja prsuta i vinske degustacije.
Brus je prosirio svoj hrvatski vokabular za par bitnih stvari: "prsut", "dobar prsut", "ukusan prsut", "konoba" te "orahovica".
U Cetinskoj Krajini su mu govorili da su to najbitnije rijeci u hrvatskom jeziku, a Brus je bio sretan ko svinja u blatu.

Babi se Brus posebno omilio.
"Je li, jel ima u Brazilu Srba?", pitala je baba odmjeravajuci ga ispod oka.
"Nema, baba, nema.", rekla sam ja.
"A jel Brus katolik?"
"Je, baba."
"Udaj se ti za nj odma, cerce. Docim sam oko stavila na njega znala sam da je dobar. I vidis kako je fino pocrnio, a ne ko Mate, Ivane muz...znas Matu, to ti je prvi rod iz 15 kolina, moj caca je njegovoj...", monologirala je baba.
Potom se okrenula Brusu, pogledala ga u oko i rekla:"Ajd, zeni je vise da ne ostane stara cura. Vrime joj je."
Jos je nadodala da ce doc na svatove u Brazil.
Sve se mislim kako se Brus nada da ce baba doc s pleckom prsuta priko ramena.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...