Monday 9 July 2012

Argentina-Kokino Lisce



Salta je bila bolje organizirana za turizam od Tucumana pa sam se momentalno prijavila za turneju po Andima. Nadala sam se vidit llame.
"Polazak je u sest i po. Ujutro.", rekli su mi, a meni se smrklo pred ocima.

Ujutro sam se ukrcala u turisticki kombi te shvatila da nemam dobar polozaj u vozilu jer mi je jedna noga bila naslonjena na izbocinu od kotaca, a s druge strane me stisnuo Rashid, zli Nemac (copyright by Hybrid).
"Ja ocu sjest naprijed. Kod sofera.", zahtijevala sam.

Sofer je drzao vrecicu neke zelenjave i zvakao.
"Sta je to?", pitala sam ga.
"Koka."
"Daj i meni.", rekla sam ja i ispruzila ruku.
"Evo ti. Uzmes deset listova i slozis ih u usta.", objasnio je on.
"Ja ocu samo dva."
"Ne. Moras uzet osam ili deset."
Sofer je izgledao ko covjek od autoriteta i povjerenja pa se vise nisam usudila protuslovit.
Uzela sam listove, slozila ih u usta i prozvakala.
"Ne. Ne zvace se to tako. Ne smijes ih slomit. Samo cuclat.", davao je sofer daljnje instrukcije.
Zakljucila sam da je zvakanje koke zahtijevan posao te odustala od daljnjeg eksperimentiranja.

Sofer nije odustao od pitanja medjutim.
"Je li, imas li ti kinder?", pitao me on mjesavinom raznoraznih jezika.
"Nemam."
Potom me pogledao s gadjenjem i rekao da on ima. Jos mi je rekao koja je pjesma svirala na njegovom vjencanju.

Kad smo stali za rucak, prisao mi je argentinski turist iz istog vozila.
"Jesil ti ono rekla da si iz Hrvatske?", pitao je.
"Jesam."
"ZEMLJAKINJO!!! LJUBICE MOJA!!!", urliknuo je on na nasem i zagrlio me medvjedjom sapom. Jos mi je reko da se preziva Horvat i da mu je "zemljakinjo! ljubice moja!" cijeli repertoar hrvatskog. Jos me pitao sta rade Srbi ovih dana. Rekla sam mu da izvoze turbo-folk u Hrvatsku. To mu se nije svidjelo.

cinjenica: "nas" je jezik koji razumiju Hrvati, ali i Bosanci i Srbi.

Vidila sam llame. Brale1 (1 zato jer je stariji. Brale2 je mladji.) mi je rekao da nista nisam postigla u zivotu ako llama ne pljune na mene, al llama nije htjela pljunut. Bilo mi je pomalo zao zbog toga.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...